Cum lucrăm la rambursarea TVA pentru clienți?

    1
    Logo Black

    Analiza situației clientului

    • Realizam o consultare cu clientul pentru a studia specificul activitatilor sale si motivele rambursarii TVA.
    • Verificăm conformitatea tranzacțiilor clientului cu cerințele legale pentru depunerea unei cereri de rambursare a TVA .

    2
    Logo Black

    Colectarea și verificarea documentației

    • Analizăm documentația primară.
    • Ne asigurăm că toate scrisorile de trăsură, facturile și alte documente sunt disponibile.
    • Efectuăm o verificare detaliată a tuturor documentelor pentru conformitatea cu cerințele de reglementare.

    3
    Logo Black

    Verificarea corectitudinii declarațiilor depuse

    • Verificăm corectitudinea completării declarației de TVA și ne asigurăm că toate datele sunt introduse corect și fără erori.

    4
    Logo Black

    Depunerea unei cereri la autoritățile fiscale

    • Pregătim și depunem o cerere de rambursare a TVA.
    • Vă reprezentăm interesele în fața autorităților fiscale.

    5
    Logo Black

    Sprijinirea inspecției de către Serviciul Fiscal de Stat

    • Interacționăm cu Serviciul Fiscal de Stat pentru toate problemele care apar.
    • Oferim explicații și documente suplimentare dacă este necesar.
    • Însoțim procesul de verificare pentru a asigura luarea în considerare cu succes a cererii.

    6
    Logo Black

    Monitorizarea procesului de rambursare

    • Monitorizăm stadiul cererii de rambursare a TVA.
    • Informam clientul despre progresul procesului si conditiile de returnare a fondurilor.

    7
    Logo Black

    Finalizarea procesului

    • După ce suma de rambursat a fost aprobată , monitorizăm primirea fondurilor în contul bancar al clientului.
    • Oferim clientului un raport complet cu privire la munca depusa si rezultatele.

    Înregistrarea rambursării TVA (Taxa pe valoarea adăugată) este o procedură complexă și, în același timp, importantă pentru orice afacere progresivă înregistrată și care funcționează în Moldova. Pregătirea și depunerea corectă a pachetului de documente îi protejează pe antreprenori de pierderea fondurilor care au fost plătite anterior de companie ca impozite. TVA-ul este o șansă pentru companii de a recupera sume importante de bani investite anterior în plata diferitelor taxe. Startcontabil oferă optimizare profesională a taxelor și rambursări de TVA pentru a vă ajuta să evitați greșelile, să accelerați procesul și să minimizați orice riscuri asociate.

    Se știe că rambursările de TVA pentru companiile din Moldova pot prezenta anumite dificultăți. Acesta este un proces complex care necesită antreprenorilor să aibă cunoștințe despre complexitățile legii, precum și experiență în interacțiunea cu autoritățile fiscale locale. Experții Startcontabil au suficientă competență pentru a vă oferi servicii profesionale de contabilitate care simplifică calculul TVA-ului pentru rambursare.

     

    Servicii contabile pentru rambursări de TVA: experți Startcontabil privind cine are dreptul la rambursare de taxe.

    TVA este un impozit indirect perceput asupra serviciilor și bunurilor în fiecare etapă a procesului de producție și a vânzării ulterioare.

    Următoarele întreprinderi și întreprinzători înregistrați ca plătitori de TVA au dreptul la rambursarea taxei specificate:

    • Angajată în exportul de servicii sau bunuri.
    • Investirea resurselor financiare în dezvoltarea sectorului de afaceri sau achiziția de echipamente.
    • Si alte situatii prevazute de lege.

    Dacă compania dumneavoastră este implicată în astfel de vânzări și investiții, atunci cu siguranță puteți conta pe asistență calificată în rambursările de TVA, disponibilă prin cooperare cu Startcontabil.

     

    Servicii de contabilitate pentru rambursarea TVA: etape ale procedurii cu sprijinul Startcontabil.

    Startcontabil oferă servicii de rambursare a TVA pentru persoane juridice. Această procedură constă în mod tradițional din următoarele etape:

    1. Colectarea documentației și verificarea minuțioasă a acesteia. De exemplu, la rambursarea TVA pentru exportatori, contabilul Startcontabil colectează toate facturile, contractele, confirmările de la destinatarul serviciilor de export și documentele de plată/extrasele de cont, care acționează ca dovadă directă a dreptului dumneavoastră la rambursare.
    2. Se lucrează la declarație. Vorbim despre depunerea unei declarații fiscale pentru rambursarea TVA, care reflectă date despre sumele exacte ale impozitului pe intrare și pe ieșire.
    3. Depunerea directă a pachetului de documentație completat, inclusiv a declarației și a documentelor suplimentare, la organul fiscal.
    4. Asistență în timpul procedurilor de audit fiscal. Specialistii Startcontabil nu numai ca vor depune pachetul dumneavoastra de documentatie la fisc, ci vor astepta si confirmarea valabilitatii compensatiei solicitate.
    5. Etapa finală este primirea compensației (suma fondurilor, conform documentației furnizate, va fi transferată în contul bancar al companiei dumneavoastră).

     

    De ce ar trebui să comanzi și servicii de procesare a rambursării TVA de la Startcontabil?

    Cu siguranță ar trebui să căutați ajutor profesional de la specialiștii Startcontabil, deoarece acest serviciu are multe avantaje strălucitoare pentru antreprenorii moderni din Moldova. Astfel, suportul contabil pentru rambursarea TVA va asigura:

    • Acuratețe în pregătirea documentelor și absența erorilor. Experții Startcontabil sunt extrem de atenți atunci când verifică documentația și pot garanta apoi conformitatea lor 100% cu legislația actuală în Republica Moldova.
    • O economie de timp evidentă pentru fiecare manager ocupat. Contabilii Startcontabil își vor asuma întreaga sferă de responsabilitate pentru implementarea unui set de activități pentru pregătirea și depunerea documentelor.
    • Minimizarea riscurilor pentru afacerea dvs. Doar un pachet de documente pregătit corespunzător poate reduce probabilitatea de întârziere a fondurilor sau refuzul de a le credita.
    • Consultații detaliate privind rambursările de TVA. Contabilii competenți ai Startcontabil vă vor putea explica în detaliu toate nuanțele și subtilitățile legislației fiscale din Moldova și, ca urmare, vă vor oferi cele mai eficiente și optime soluții pentru afacerea dumneavoastră.

     

    Externalizarea serviciilor de contabilitate pentru rambursări de TVA: ajutor de la experții Startcontabil

    Angajații Startcontabil au plăcerea să vă ofere servicii de contabilitate pentru rambursări de TVA. Lista acestor tipuri de servicii include de obicei:

    • Colectarea tuturor documentelor necesare și verificarea acestora. Startcontabil se va ocupa de colectarea, pregătirea și evaluarea nivelului de alfabetizare a tuturor documentației primare și va garanta, de asemenea, absența erorilor.
    • Intocmirea si completarea declaratiei de TVA. Contabilii Startcontabil se vor asigura că declarația fiscală este completată corect, reflectând cu exactitate datele privind tranzacțiile aferente achizițiilor și livrărilor, în conformitate cu prevederile și cerințele stabilite prin Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat privind procedura de completare a Declarației de TVA. .
    • Reprezentarea companiei în structurile guvernamentale. Specialiștii Startcontabil vă vor reprezenta compania la autoritățile fiscale (depune declarații și alte documente justificative, participă la audituri, oferă răspunsuri la solicitările autorităților fiscale).
    • Protecție împotriva rambursărilor întârziate sau refuzate. Întocmirea documentației cu sprijinul personalului nostru calificat garantează absența erorilor tipice care ar putea duce la refuzul rambursării TVA-ului.

    Astfel, rambursarea TVA este considerată un element cheie în îmbunătățirea situației financiare a oricărei întreprinderi de afaceri din Moldova. Serviciile profesioniștilor contabili Startcontabil vor fi cel mai bun ajutor în implementarea acestei proceduri dificile. Vă vom ajuta afacerea să treacă prin procesul de rambursare rapid și cu succes.

    Vă vom ajuta afacerea să treacă prin procesul de rambursare rapid și cu succes.

    FAQ

    Când pot solicita rambursarea TVA?

    Arrow

    Cele mai frecvente cazuri în care puteți solicita rambursarea TVA-ului

    • Export de bunuri și servicii – TVA la tranzacțiile de export este de 0%, iar valoarea TVA plătită la achiziții poate fi rambursată.
    • Investiții de capital – TVA plătită pentru mijloacele fixe utilizate exclusiv în activitatea economică este rambursabilă.

    Cum vă putem ajuta?

    Arrow

    Echipa noastră de profesioniști oferă o gamă completă de servicii de rambursare a TVA:

    • Intocmirea si verificarea documentatiei.
    • Depunerea unei cereri și reprezentarea intereselor dumneavoastră în fața autorităților fiscale.
    • Consultatii individuale privind optimizarea proceselor fiscale.

    Contactați-ne pentru a vă asigura că procesul dvs. de rambursare a TVA este eficient, rapid și conform!

    În ce cazuri persoanele care nu sunt înregistrate ca plătitori de TVA sunt obligate să depună o declarație de TVA la Serviciul Fiscal de Stat?

    Arrow

    Persoanele care nu sunt înregistrate ca plătitori de TVA, dar sunt obligate la plata TVA în condițiile legii, trebuie să depună o Declarație de TVA la Serviciul Fiscal de Stat în următoarele cazuri:

    • La importarea serviciilor.
    • În cazul în care înstrăinează, transferă în folosință sau în proprietate mijloace fixe (în întregime sau în componente) înainte de expirarea a 3 ani de la data emiterii facturii fiscale pentru care au utilizat beneficiul fiscal.